ششصد و شصت و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

بمباران شدید پایتخت و شهر‌های اوکراین توسط پهپاد‌ها و موشک‌های روسیه/طرح زلنسکی برای ادامه جنگ با روسیه اعلام شد

ششصد و شصت و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۲۱۴
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 31 December 2023
|
40342 بازدید
|

بمباران شدید پایتخت و شهرهای اوکراین توسط پهپادها و موشک های روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و شصت و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فیگارو: پوتین در 2024 ثمره دستاوردهای خود در اوکراین را درو می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۲:۴۳

 روزنامه فرانسوی فیگارو روز یکشنبه در گزارشی نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه موفقیت‌های بدست آمده را، طی سال آینده تثبیت خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: «روسیه تمام امکانات لازم را داشته تا بتواند دستاوردهایی که در اوکراین بدست آورده را حفظ کند و حتی وضعیت ارتش خود را به حالت تهاجمی در آورد».

این روزنامه فرانسوی در ادامه گزارش خود با اشاره به احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات آتی ریاست جمهوری نوشت که ترامپ می‌تواند در بهترین حالت، هدیه بزرگی را با «فروپاشی ناتو» به پوتین تقدیم کند.

طرح زلنسکی برای ادامه جنگ با روسیه اعلام شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۲:۱۱

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی عنوان کرد که قصد دارد در سال آینده تسلیحات بیشتری را جهت تقویت توان نظامی این کشور تولید کند.

اظهارات زلنسکی پس از آن انجام شد که روسیه سخت‌ترین و سنگین‌ترین حملات هوایی‌اش در اوکراین را از ابتدای آغاز جنگ در این کشور، روز گذشته انجام داد و خرابی‌های بسیاری به بار آورد.

زلنسکی در اظهاراتش بر این نکته تاکید کرد که همراه با شرکا و متحدانش «راه‌حل‌های بسیار مهمی» را در سال جدید در مورد اوکراین ارائه خواهد کرد.  

زلنسکی در جریان سخنرانی که روز گذشته انجام داد، عنوان کرد: ما در حال برنامه‌ریزی برای تولید سلاح‌های بیشتری در سال آینده هستیم و برنامه مشخصی هم را برای فعالیت بین‌المللی خود در ماه ژانویه داریم. ما در حال همکاری با شرکای خود برای رسیدن به راه‌حل‌هایی هستیم که هر سرباز اوکراینی و کل ملت اوکراین و دولت ما به آن نیاز دارد.این راه‌حل‌ها بسیار موثر خواهند بود.

رئیس‌جمهور اوکراین در توضیح تصمیم خود مبتنی بر افزایش تولید تسلیحات بیشتر هم عنوان کرد: فارغ از هر گونه اتفاق و تغییرات سیاسی که در کشورهای دیگر رخ دهد، ما به ظرفیت کافی برای تحقق اهداف خود نیاز داریم.

زلنسکی عنوان کرد که اوکراین سال آینده شاهد تصمیمات جهانی بسیاری خواهد بود. وی بر این موضوع تاکید کرد که برای برقراری عدالت در اوکراین و تحقق اهدافش مبارزه خواهد کرد و در این سخنرانی گفت: از تمامی رهبرانی که به ما کمک کردند و از تاریخ ۲۴ فوریه(تاریخ شروع جنگ میان اوکراین و روسیه) در کنار ما بودند و در سال ۲۰۲۴ هم با ما خواهند بود، سپاسگزار هستیم.

زلنسکی پیشتر هم عنوان کرد که قصد دارد در سال آینده یک میلیون پهپاد تولید کند و گفته بود که چنین اقدامی در جنگ کی‌یف با مسکو بسیار حیاتی و لازم است.

مدودف: هدف ما در ۲۰۲۴ شکست کامل «نئوفاشیسم» است
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۲:۰۹

معاون شورای امنیت روسیه گفت که هدف اصلی روسیه در ۲۰۲۴ شکست‌ دادن کامل نئوفاشیسم خواهد بود.

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز -یکشنبه- در کانال تلگرامی خود نوشت: در حال حاضر مردم روسیه یک هدف مهم دارند و آن هم این است که سال ۲۰۲۴ را به سال شکست نئوفاشسیم بدل کنند؛ امری که دشمنان روسیه با وجود پیروزی پدران و پدر بزرگان ما (در جنگ جهانی)، سعی در احیای آن دارند.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف در پیام خود از سربازان ارتش روسیه تشکر کرد و گفت که قلب و افکار مردم روسیه با کسانی است که «در خطوط مقدم در کنار برادران مسلح خود ایستاده‌اند».

معاون شورای امنیت روسیه در ادامه نوشت: توسعه پایدار و باثبات روسیه و رفاه نسل‌های آینده در دستان ماست. ما مسئول سرنوشت سرزمین مادری بزرگ، قوی و شکوفای خود هستیم. ما از سنت‌های تاریخی خود حفاظت کرده و آن‌ها را زنده نگه خواهیم داشت. به پیش می‌رویم و با از خودگذشتگی برای روسیه‌ای بهتر می‌کوشیم.

هشدار سازمان ملل درباره تشدید دامنه جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۰:۱۷

«حمله به غیرنظامیان غیرقابل قبول است و می‌تواند نشانه‌ای از تشدید جنگ اوکراین باشد.» خالد خیاری معاون دبیر کل سازمان ملل متحد این اظهارات را امروز یک شنبه در واکنش به حملات موشکی و راکتی شب گذشته ارتش اوکراین به شهر مرزی بلگورود در روسیه گفته است. 

خالد خیاری همچنین این حملات را نقض قوانین بشردوستانه بین المللی خواند و تاکید کرد که «حفاظت از غیرنظامیان باید اولویت اصلی باشد و جنگ و خونریزی باید متوقف شود». 

محکومیت 200 جنگجوی اوکراینی در روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۰:۱۵

 وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در مصاحبه‌ با خبرگزاری دولتی ریانووستی که یکشنبه منتشر شد گفت این کشور بیش از ۲۰۰ جنگجوی اوکراینی را از آغاز عملیات نظامی در اوکراین به حبس محکوم کرده‌ است. 

لاوروف گفت «دادگاه‌های فدراسیون روسیه تاکنون بیش از ۲۰۰ نماینده تشکیلات مسلح اوکراین را به دلیل ارتکاب جنایات به حبس طولانی محکوم کرده‌ است». 

سازمان ملل متحد هر دو طرف روسیه و اوکراین را به ارتکاب جنایات متعدد در جنگی که در آستانه دو سالگی است متهم می‌کند. در مورد اوکراین، سازمان ملل چند مورد نقض حقوق بشر از سوی مقام‌های اوکراینی علیه کسانی که به همکاری با مقامات روس متهم شده‌اند، یافته است.

لاوروف گفت ارگان اصلی تحقیق روسیه، کمیته تحقیقات، ۴۰۰۰ پرونده جنایی را علیه حدود ۹۰۰ فرد اوکراینی آغاز کرده است. وی افزود این شامل نه تنها اعضای انجمن‌های ملی‌گرای رادیکال می‌شود و نمایندگان نیروهای امنیتی اوکراین و مزدوران می‌شود، بلکه نمایندگان رهبری نظامی و سیاسی اوکراین را هم شامل می‌شود. 

به گفته وزیر خارجه روسیه، آن‌هایی که به صورت غیابی متهم شدند در فهرست تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفتند. 

بمباران شدید پایتخت و شهرهای اوکراین توسط پهپادها و موشک های روسیه

چند ساعت پس از آن که مسکو، کی‌یف را به انجام یک حمله هوایی مرگبار در آن سوی مرز در شهر بلگورود روسیه متهم کرد، مقامات اوکراین گفتند که روسیه شهر خارکیف اوکراین را در ساعات منتهی به سال نو با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داد.

 پلیس ملی اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که در اولین موج حملات روسیه، دست کم شش موشک به خارکیف اصابت کرد که در آن دست‌کم ۲۲ تن مجروح شدند و ۱۲ ساختمان آپارتمانی، ۱۳ خانه مسکونی و یک مهد کودک خسارت دیدند.

به گزارش رویترز، پیش از این، مقامات اوکراینی گفته بودند، در میان مجروحان در خارکیف، دو پسر ۱۴ و ۱۶ ساله و مشاور امنیتی تیمی از خبرنگاران آلمانی هستند.

شهردار خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین گفت: نزدیک به نیمه شب، به عنوان بخشی از بمباران گسترده‌تر اوکراین و به‌ویژه کی‌یف، چندین موج از پهپادهای روسی به ساختمان‌های مسکونی در مرکز خارکیف اصابت کردند و آتش‌سوزی ایجاد شد. در آستانه سال نو، روس‌ها می‌خواهند مردم ما را بترسانند، اما ما نمی‌ترسیم - ما شکست‌ناپذیر و مغلوب‌نشدنی هستیم!

هم‌زمان براساس اعلام وزارت دفاع اوکراین، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در اطراف کی‌یف نیز اواخر روز شنبه برای دفع حمله پهپادی روسیه وارد عمل شدند.

این حملات چند ساعت پس از آن انجام شد که مسکو گفت، حمله هوایی اوکراین به شهر بلگورود روسیه، در نزدیکی خارکیف و درست در شمال مرز اوکراین دست‌کم ۲۲ کشته بر جای گذاشت. روزنامه روسی کومرسانت به نقل از یک منبع نزدیک به کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که اوکراین حمله خود به بلگورود را از یک موشک‌انداز چندگانه در منطقه خارکیف آغاز کرد. هر دو طرف حملات خود را در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ افزایش داده‌اند.

نبنزیا: اوکراین برای خشنودی غرب، شهرهای روسیه را هدف قرار می‌دهد

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که حمله اوکراین به شهر مرزی بلگورود از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کی‌یف برای خشنود کردن غرب، شهرهای روسیه را هدف قرار می‌دهد.

بامداد روز یکشنبه، نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: بمباران مناطق پرجمعیت دونباس، خرسون، زاپوریژیا، کریمه و سایر مناطق روسیه و کشتار کور غیرنظامیان، نشان‌دهنده دست و پا زدن رژیم نئونازی زلنسکی و تلاش آن برای کشتار هر چه بیشتر مردم روس و خشنود کردن اربابان غربی‌اش است.

نبنزیا اظهار کرد که بمباران بلگورود توسط اوکراین «حمله تروریستی رژیم کی‌یف به یک شهر غیرنظامی بود.»

وی با اشاره به اینکه اوکراین در این حمله یک مرکز ورزشی، یک زمین اسکی روی یخ و یک دانشگاه را هدف قرار داد، افزود: آنها برای افزایش تلفات این حمله تروریستی از مهمات خوشه‌ای استفاده کردند؛ این یک حمله عمدی به اهداف غیرنظامی بود.

«سرهی دورنیک» نماینده اوکراین در سازمان ملل نیز در شورای امنیت اظهار کرد: تا زمانی که جنگی که دیکتاتور کرملین آغاز کرده است، ادامه داشته باشد، مرگ و میر و رنج مردم نیز بیشتر خواهد شد.

«جان کلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را مقصر معرفی کرد و گفت: این جنگ پوتین است. این انتخاب اوست. روسیه می‌تواند همین امروز به جنگ پایان دهد. ما خواستار حفاظت از غیرنظامیان در هر مناقشه‌ای هستیم.

«توماس پیپس» نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز نسبت به کشته شدن غیرنظامیان ابراز تاسف «عمیق» کرد اما مسکو را عامل آغاز جنگ معرفی نمود.

وی با متهم کردن روسیه به حمله به غیرنظامیان گفت: صدها هزار سرباز روس در اوکراین هستند. اما حتی یک سرباز اوکراینی در روسیه نیست. اگر قرار باشد روسیه کسی را مقر مرگ روس‌ها در این جنگ بداند، باید از پوتین شروع کند.

«نیکولاس د ریویر» نماینده فرانسه در سازمان ملل هم گفت که اوکراین طبق قوانین سازمان ملل از خود دفاع می‌کند اما مسکو منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.

مقام روس: ۲۲ تن در حمله هوایی اوکراین به بلگورود کشته شدند

یک مقام روس امروز یکشنبه از افزایش شمار قربانیان حمله هوایی اوکراین به شهر بلگورود در همسایگی شمال اوکراین به ۲۲ تن خبر داد. 

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود که شهر بلگورود مرکز اداری آن است، گفت «متاسفانه و با اندوه زیاد تعداد کسانی که در نتیجه حمله دیروز به بلگورود کشته شدند، افزایش یافته است.»

به گزارش رویترز، این منطقه هم مانند سایر نواحی مرزی اوکراین در تمام سال، هدف گلوله‌باران و حملات پهپادی بوده که روسیه اوکراین را مقصر آن می‌داند، هرچند هیچ یک پیشتر در این مقیاس نبوده است. 

گلادکوف در بیانیه‌ای اعلام کرد سه کودک در میان کشته شدگان هستند و ۱۰۹ تن زخمی شده‌اند. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶۶
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سیرت روسها همان سیرت رکسها در حمایت از صدام و موشک باران درفول و کرمانشاه و خرم اباد و.... در دهه شصت و همان سیرت جنگهای ایرا و روس هست. هیچ چیز تطغییر نکرده جز اسم حامیان و طرفداران داخلی انها! افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
شنیدم در کانادابرای حفاری باید مجوزهای زیادی بگیری . یه بار مخفیانه یه جایی رو بکن . اگر گفتی به چی می رسی . استخوان . در سایز کوچک. اگر گفتی مال چه کسانیه . یادت نره در جایی زندگی می کنی که خودشون به خودشون می گن غرب وحشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
آقای کانادایی چشم شما فقط روسیه رو می بینه! که البته کارهای شوروری رو همیشه مثال میزنید. اما جنایت های آمریکا رو جالبه که نمی بینید. شما هم مثل اربابانتون از ارتباط ایران با کشورهای دیگر ناراحتید. زیرا دوست دارید ایران هم زیر سیطره آمریکا باشد و شما چشم بر جنایات آمریکا بسته اید. مردم نادان فرض نکنید. دوره این بلاهت ها گذشته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تویی که به کانادایی گیر دادی بیسواد، من نه طرفدار غربم نه شرق. ولی خاک ایران را روسیه برای خودش دزدیده ولی یک سانت خاک ایران را آمریکایی تصاحب نکرده. نصف ایران و تهران را روسیه در جنگ جهانی دوم و اول اشغال کرده بود و به نوامیس ایرانیان حتی کودکان تجاوز می‌کرد. (گریبایدوف را ایرانیا کشتن بخاطر تجاوز به شهروند ایرانی در زمان قاجار) بیشترین تسلیحات را به صدام روی ها دادن. حتی تهران فقط با موشک روسی زده میشد نه غربی و آمریکایی. روسها به مراتب از غربی ها کثیف تر و خائن تر و پست تر هستن. اینو هیچوقت یادت نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
به امید درگیری همیشگی شرق و غرب تا ابد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
برگ چنار اوکراینی ها مانند شما وحشی و دیو سیرتهایی هستند که دنباله روی امریکا ی تروریست و عنگلیس مکار رییس شماها هستند. شماها که بومی های کانادایی را کشتید حرف از این چیزها نزنید که بیشترمضحکه میشوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ناشناسان 9.7 و 9.43 !!!!!!!!!!!که در شرق زدگی همتا ندارید!!!!!!!!!! و به قول شما غرب زدگان همگی نوکر غرب هستن!!!!!!!!!! از حراج سه جزایر هیشه ایرانی توسط دوستان و اربابان شرقی شما چه خبر !!!!!!!!!!!!!!!!! از اختلاس دوستان شما در چای دبش چه خبر !!!!!!!!!!!!!!!! از مابقی اختلاس و ناکارآمدی های دیگر چه خبر!!!!!!!!!!!!!!! باز م بگم یا یطرفه قاضی هستین
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
عقل کل ها به لطف امثال شما باید وی پی آن باز باشه این ای پی اون هست. خدا عقل بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کشورهای غربی سربازان روس را که در خاک اوکراین هستند می بیند اما قاتلان اسرائیلی که در خاک فلسطین هستند را نمی بیند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اسراییل تخم و ترکه کشورهای غربی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بهتر از شماها هست که کشته شدن نیم میلیون اوکراینی رو نمیینی ولی مردن 20 هزار تا وهابی رو کردی علم عثمان
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
مثل اینکه حرامیان حاکم در روسیه دیگه رسما زنجیرپاره کرده وجنگ را از جبهه ها به شهرهای بیدفاع اوکراین وبمب ریختن سر زن وکودک رسانده اند.دیرنیست روزیکه پوتین وسایر جنایتکاران ضدبشری روسیه هم مثل قذافی زیر لگد له شوند.هرچندقذافی یک میلیونم پوتین و دارودسته اش جنایت نکرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چند تا زن و کودک تو این حمله کشته شدن غربگدا؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
غرب گدا زنجیر پاره کردن اسراییل را کور هست و نمی بیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
جواب بمبهای خوشه ای اکراین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نیم میلیون کشته شده توی اوکراین شرق پرست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آی پی کانادا
ما را به فیض برسان
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مرسی که هستی. خوش باش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
برگ چنار چه کیفی میکنه یه غرب گدا مثل خودش پیدا کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خندیدیم نفر بعدی
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بهترین گزینه اوکراین برای شهرهای روسیه همین پهبادهای ارزون قیمت هستن که در داخل اوکراین هم تولید میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
خاک بر زلنسکی نوکر غربی ها با همسایه خودش درگیر شد اسم جفتشون هم شبیه همه ولادیمیرو ولودیمیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
زلنسکی مرد دوران ..................... درکش برای نوادگان قاجار سخت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
بمیری پوتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سال 2030 روسیه در حال محاصره 100 نفر باقیمانده جمعیت اوکراین و انقراض نسل اوکراینی ها :

تحلیلگر آی پی کانادا در ششصد و شصت ملیونیومین تحلیل دلقکانه : پوتینی ها در حال شکست هستند اگرچه 6 میلیون تحلیل قبلی من جواب نداد ولی این سری دیگه حتما اوکراین موفق میشه ، کامنتش را می گذارد و به ادامه شستن سرویس بهداشتی شعبه مک دونالد تورنتو می پردازد و از غربگدایی لذت می برد
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خب که چی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
نوری تو خوش باش و دلارت را بگیر چکار به این کار ها داری
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
سوری من مزد بگیر ن ایران هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
زلنسکی پیروز است / پوتین نابود است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
طبق بازی بزرگان جهان !!!!!!!!!!!!!!بخشها و یا حتی کل اوکراین باید به دست روسیه بیفته!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
الحق والانصاف روسیه پخمه ترین ابر قدرت دنیاست ، فلسطین 2 تا طرقه میندازه اسرائیل در جواب 2 میلیون تن بمب میریزه ، این روسیه خیر سرش ابر قدرته ، 4 تا موشک نداره جواب اوکراین رو بده ، به نظرم یکم ما بهش موشک قرض بدیم گناه داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ابرقدرت بود. دوسال جنگ با کشوری که از سیل تسلیحات غربی بهره میبرد باعث تحلیل شدیدقدرتش شده است.به نوعی همان بلایی که صدام سرعراق اورد را پوتین سرروسیه اورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کشورها در جنگ قوی می شن نه در خور و خواب. حماس را ببین با دست خالی چه بر سر ارتش تا دندان مسلح اسرائیل آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
تو دو سال گذشته نرخ تولید موشکش پایین بود و نرخ استفاده بالا
حالا داره از کره شمالی موشک میانبرد میگیره
بنده خدا پوتین
محکوم به ادامه دادنه
وگرنه کل شرف و ابرو روسیه از دست میره
یاد حرف اوباما افتادم که گفت روسیه ابرقدرت جهانی نیست، فقط ابرقدرت منطقه ای هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
روسیه مثل اسراییل نسل کشی نمیکنه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟